Denken als een historicus

23 januari 2011

Informatieve presentatie van Peter Pappas op zijn blog Copy Paste (‘Dedicated to relinquishing responsibility for learning to the students’) over hoe je leerlingen leert om als historici te denken en te werken. Pappas: ‘Students need to be able to share what they have learned with an audience other than their teacher.’

Dit idee wordt uitgewerkt met Document Based Questions (DBQ), een werkvorm waarbij leerlingen een kort betoog schrijven op basis van een aantal historische bronnen. Zo’n DBQ is dan een mooi product om aan een groter publiek te presenteren, bijvoorbeeld aan andere leerlingen en ouders.

Zie ook:

  • de showcase van Peter Pappas met voorbeelden van DBQ’s en veel meer

Share

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: